31 Aralık 2012 Pazartesi

Yılbaşı mı o da ne?

     Esselamu aleyküm diyerek ara verdiğim ilk yazıma ikinci yazımla devam ediyorum.Evet bugün yılın son günü ancak benim için sadece tarih değişikliğinden ibaret, başka bişey ifade etmiyor yeni yıl...Öyle de olmalı herkes için, temennim tüm müslümanlar için bunu ifade etmesi  ancak duruma bakılınca pek de öyle olmuyor.İstanbul'da yaşıyor olmam sebebiyle hemen hemen alışveriş için gittiğimiz her yer yılbaşı hazırlıklarından geçilmiyor, satılan şeyler bile yılbaşını kutlamayı düşünenler için özenle hazırlanmış, insan alışveriş yaparken bile kendini kötü hissediyor, Allah(cc) affetsin bizleri inşallah...
     İman eylemden ibarettir kesinlikle ve kesinlikle...Bu yüzden kıldığımız namazlarımız, tuttuğumuz oruçlarımız vs. tüm bunlar "Allah tektir, birdir, O'ndan başka ilah yoktur" iddiasının ispatıdır öyle değil mi... Yılbaşı kutlamakta bana göre bir eylemdir ve inanmıyorum demenin apaçık ispatıdır. Kimse öyle kendini kandırmasın, açıkça inanmadığınızı eyleme döküyorsunuz... İşin en vahim taraflarından biri de kutlayanların büyük bir kısmının bilinçli .. Örneğin itiraf ediyim yeni öğrendiğim bişey ; yılbaşı için süslenen çam ağaçlarındaki üçgen sembol bile Hristiyanların üçlü teslis inancını sembolize ediyor ve dolayısıyla onlar düşündüğü inandığı bişeyi -her ne kadar biz müslümanlar için doğru olmadığını düşünsek bile -kendi inançlarını savunuyorlar, ispat ediyorlar...Peki bize ne oluyor da doğru olmadığını İslamın tüm bunları reddettiğini bile bile ne diye işin içine kadar giriveriyoruz, nedenini niçinini sorgulamıyoruz, ben neden niçin yaratıldım düşünmüyoruz.Yaratılış gayemiz ne, bizi yaratan, yoktan vareden Rabbimiz bu dünyaya neden göndermiş düşünmüyoruz...
Seni yaratanın seninle ilgili muradı ne... bunlar aslında kişinin kendine gelmesiyle muhatap olabileceği ilk sorular, bunları sormaya başlayınca değişim de kaçınılmaz oluyor...Bakınız Allah-u Teala Hz. Zariyat 56.ayeti kerimesinde ne buyuruyor....:

      BEN İNSANLARI VE CİNLERİ YALNIZ VE YALNIZ BANA KULLUK ETSİNLER DİYE YARATTIM...

   Şimdi soruyorum, Allah varken neden başka birine kulsun?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder